sobota 23. januára 2016

Oprava dychových hudobných nástrojov



Mojou srdcovou záležitosťou sú saxofóny a preto drvivá väčšina mojej práce je venovaná oprave a servisu práve saxofónov. Časom a postupným zveľaďovaním, rozširovaním vybavenia môjho servisu mám stále viac možností pre opravy a servis aj iných, zvlášť dychových hudobných nástrojov. V tomto odvetví sa používa veľmi špecifické vybavenie, nástroje a jednoúčelové zariadenia. Bez neho sa hudobné nástroje nedajú opravovať len tak „na kolene“.  Nedávno, ako som tak bádal a hľadal čím by som ešte mohol obohatiť vybavenie svojej dielne, natrafil som náhodne na stránku jedného z pravdepodobných kolegov. Na svojej stránke uvádzal, že má tiež svoj servis vybavený kvalitným a špeciálnym náradím, ktoré vyrába istá nemecká firma. Bolo mi to povedomé, keďže aj ja som od tej istej spoločnosti nakúpil množstvo vybavenia. U nás totiž nie je možné zohnať také špecifické náradie a vybavenie. Povedomá mi bola aj fotka sama o sebe.  Bola totiž priamo zo stránky onej nemeckej spoločnosti.  Mrzí ma, že som sa nedozvedel, čo konkrétne pán kolega má aj fyzicky k dispozícii a preto nemôžem tušiť, aké možnosti má a aké nie. Považoval by som to za vhodné minimálne preto, aby som vedel, na koho môžem odkázať potenciálnych klientov, keby som im nemohol pomôcť ja sám. Aj preto sem raz za čas prikladám fotodokumentáciu z mojej práce, z môjho servisu, aby si aj zákazník mohol vytvoriť obraz o tom, čo všetko sa dá opraviť, alebo aj zreštaurovať.

Preto dnes prikladám pár fotografií z opravy krídlovky. 


Preliačina ladiaceho snížca


Preliačina ladiaceho snížca

 
Snížec po vyrovnaní preliačiny


Ladiaci snížec po vyžehlení


Krídlovka v rozobratom stave



Tá istá krídlovka Amati po oprave vo finálnej podobe

 Peter Beniačik
www.saxofonservis.sk


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára